Consumenten vertrouwen

Een denkbaar scenario: u bent op zoek naar een dakkapel voor op uw bovenverdieping. U heeft Website A gevonden. Er staan foto's op van dakkapellen, maar verder ziet de website er niet erg betrouwbaar uit. Bijna geen tekst, geen kvk-nummer en er zijn ook geen contactgegevens te vinden. U heeft geen vertrouwen in ondernemer A en binnen enkele seconden bent u op website B met een duidelijk overzicht, al betaalt u bij Ondernemer B duidelijk een hogere prijs.
De kans is groot dat ondernemer A niet in de gaten heeft wat hij fout doet. Zijn vakgebied is immers dakkapellen, en niet internetmarketing. Weet u waar u op moet letten bij het online aanprijzen van uw producten? Hieronder volgen een aantal tips om uw website te verbeteren.

Openheid van zaken

Maak uw website toegankelijk. Onlangs is het verplicht geworden voor bedrijven om het kvk-nummer te tonen op een website. Helaas gebeurt dit nog lang niet bij alle sites. Daarnaast doet een foto van u en uw werknemers het ook goed. Dan heeft de klant een gezicht bij een bedrijf. Door op deze manier openheid van zaken te geven, zijn mensen eerder geneigd uw product te kopen.

Oogpunt van de consument

Bekijk de zaak eens door andere ogen; door de ogen van de consument. Stel dat u op zoek bent naar bijvoorbeeld die dakkapel, waar gaat u dan op letten? Bekijk uw website zoals uw klanten dat doen. Hier hoort ook bij dat de teksten op de site geschreven kunnen worden in de je-vorm.  

Geef iets prijs

Geef de consument iets gratis weg bij een aankoop. Deze vorm van 'een goodiebag' doet het ook altijd goed. Zo heeft de consument kans om gratis iets van uw product te proberen. Als het goed bevalt, is de kans dat de consument terugkomt erg groot.

Google + local

Google Places is officieel verhuisd naar Google+. Nu draait deze dienst onder de naam Google+Local. Volgens Google meer

Gebruik twitter

Twitter is een mooie 'tool' om informatie te delen met uw klanten en overige volgers. Het is een opkomend meer

Grenzen verleggen

Uw onderneming draait goed. U weet wat de klanten willen en bij ontstane problemen heeft u vaak een voor de hand l meer