Gebruik twitter

Twitter is een mooie 'tool' om informatie te delen met uw klanten en overige volgers. Het is een opkomend fenomeen waar steeds meer ondernemers gebruik van maken. Maar wat zijn nu de mooiste en beste tips en tricks voor Twitter? Zijn uw volgers, klant of niet, wel gediend van alle mogelijke woordcombinaties, Tweets en posts? Gerespecteerd gebruiker zijn houdt een bepaalde 'kennis van etiquette' in.

Hou het professioneel

Let een beetje op de schrijf- en tweetstijl. Check uw eigen grammatica en mocht u niet zeker zijn over de spelling, google het dan even. Dit zijn dingen die eenvoudig gecheckt kunnen worden en het verhoogt de leesbaarheid van de tweets drastisch. Zorg ervoor dat u geen onzinnige tweets de wereld instuurt. Geef het profiel een professionele uitstraling door het bedrijfslogo als profielfoto te gebruiken en de achtergrondkleur aan te passen aan de bedrijfskleuren.

Zoek de klant

De klant wil gevonden worden! U weet dat de klant een Twitteraccount heeft of dat er veel medewerkers van een bedrijf waarin u geïnteresseerd bent, twitteren op de werkvloer? In het gunstigste geval heeft het bedrijf zelf een account. Zoek daar dan contact mee! Post een tweet die aantrekkelijk is en waarin u die grote klant tagd. Mogelijk wordt de tweet opgepikt door het bedrijf en wordt er contact gezocht. Ook kunt u gebruik maken van de zoekfunctie. Verkoopt u dakkapellen? Zoek eens op dakkapel en kijk wat mensen erover zeggen. Misschien kunt u potentiële klanten informeren en vervolgens binnenhalen.

Geef je volgers een belangrijke status

Wilt u uw producten aanprijzen via Twitter? Dat kunt u natuurlijk doen! Maar hoe maakt u uw producten aantrekkelijk voor de klant? Het is een goede tip om de klant een speciale status te geven. Geef bijvoorbeeld gratis tips, informatie of kortingscodes weg, exclusief via twitter, zodat het de klant over de streep trekt om bij u te bestellen. Zo geeft u mensen een reden om u te volgen op twitter.

QR code

De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR meer

Website optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie begint al een paar stappen voordat de content wordt toegevoegd aan de website. Het begin meer

Consumenten vertrouwen

Een denkbaar scenario: u bent op zoek naar een dakkapel voor op uw bovenverdieping. U heeft Website A gevonden. Er meer