Google + local

Google Places is officieel verhuisd naar Google+. Nu draait deze dienst onder de naam Google+Local. Volgens Google zelf is deze dienst de beste manier om bijvoorbeeld een goed restaurant bij u in de buurt te vinden. Natuurlijk gebeurt dit op basis van algemene scores en algemene informatie, maar het is ook mogelijk om restaurants te filteren op basis van de beoordelingen van uw contacten.

Maak een Google Places account aan

Heeft u een Google Places account? Dit was namelijk de ideale manier voor lokale ondernemers om een mooie listing te creëren. Door video's, foto's en andere content te uploaden en informatie zoals openingstijden en betaalmogelijkheden toe te voegen, had de ondernemer veel invloed op de listing. Helaas is een Google Places account niet voldoende om een Google+ Local pagina te claimen. Daarvoor heeft u een Google+ account nodig. Heeft u deze nog niet, dan is het belangrijk om deze zo snel mogelijk aan te maken.

Gebruik deze handige tips

Momenteel is het zo dat de resultaten in Google Places vast staan. Wanneer u dus zoekt op 'restaurant Arnhem' zult u de lokale resultaten zien zoals ze er twee weken geleden ook stonden. Dit zal in Google+ Local zo blijven, dus het is erg belangrijk om hoog in deze resultaten te komen. Daarvoor hebben we enkele tips:

  • Zorg voor een goede consistentie in NAW gegevens. Wanneer er ergens op het internet een foutief adres staat vermeldt, kan dit een negatieve invloed hebben op uw ranking
  • Links vanuit lokale websites zijn belangrijk voor Google+ Local. Hoe meer goede links er naar uw website leiden, hoe hoger uw ranking.
  • Bedrijfsvermeldingen zijn belangrijk en het is van belang dat hier de juiste NAW gegevens bij worden getoond. Meldt u dus aan bij zoveel mogelijk verschillende online bedrijvengidsen.
  • Zorg voor een volledig profiel, inclusief video wanneer dit mogelijk is. De inhoud van de video is niet eens zo belangrijk, het gaat meer om de teksten, tags en title van en om de video.

Gebruik twitter

Twitter is een mooie 'tool' om informatie te delen met uw klanten en overige volgers. Het is een opkomend meer

Kracht van online adverteren

De kracht van een online advertentie of advertorial zit in twee aspecten. Ten eerste, een visuele advertentie word meer

Grenzen verleggen

Uw onderneming draait goed. U weet wat de klanten willen en bij ontstane problemen heeft u vaak een voor de hand l meer