Google maps

Stel u bent kapper in Maastricht en u wilt graag dat mensen uw salon beter kunnen vinden via Google Maps. Uw kapsalon zit wel midden in het centrum, maar helaas niet op de hoofdweg maar in een pittoresk zijstraatje. Heel toegankelijk voor een groot publiek en goed bereikbaar, maar het aantal zijstraatjes is groot. Het zou dus erg handig zijn als een student uit Amsterdam die net in Maastricht is komen wonen even de route kan  opzoeken op Google Maps. In dit artikel een aantal tips hoe u beter gevonden kunt worden via Google maps. Ook als u gezocht wordt via de gewone zoekpagina wordt uw bedrijf bij de hits getoond door Google Maps.  

Account in Google maps

Uw kapsalon had nog geen account in Google maps. Dat is nog geen verloren zaak, maar wel erg jammer als mensen er zo niet achter kunnen komen waar uw salon zit. Al helemaal jammer als ze moeten rondvragen aan toevallige passanten waar ze heen moeten. Dit zorgt namelijk ook voor verwarring, want u bent vast niet de enige haarsalon in het centrum van Maastricht.

Titel versus zoekwoorden

Zorg dat de woorden waar mensen u op zoeken vermeldt staan in de titel op Google Bedrijvencentrum oftewel Google Places. Via deze manier kunnen social media u vinden en dit ook posten op hun eigen profielpagina.

Recensies

Vraag vrienden, bekenden of familie of ze een recensie achterlaten op Google Maps. Ook dit draagt bij aan een beter zoekresultaat. Hoe meer goede recensies, hoe hoger het zoekresultaat. Mocht een recensie verwijderd worden, dan is het mogelijk dat u keldert in de resultatenlijst.

Garantie

Een garantie voor een hoge positie is er niet, maar als u de bovenstaande tips ter harte neemt, kunt u al een heel eind bovenaan in de resultaten komen te staan.

Betrouwbaar

Wordt u gegoogled en worden zowel de gewone hit als uw Google maps hit getoond door Google? Dat schetst een zeer betrouwbaar beeld voor de klant. Het kan net het extra duwtje in de rug wat een potentiële klant nodig heeft om uw website te bezoeken en er iets te kopen.

Kracht van online adverteren

De kracht van een online advertentie of advertorial zit in twee aspecten. Ten eerste, een visuele advertentie word meer

Google + local

Google Places is officieel verhuisd naar Google+. Nu draait deze dienst onder de naam Google+Local. Volgens Google meer

QR code

De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR meer