Kracht van online adverteren

De kracht van een online advertentie of advertorial zit in twee aspecten. Ten eerste, een visuele advertentie wordt beter opgeslagen in het geheugen dan een louter hoorbare advertentie. Naarmate men vaker een advertentie visueel heeft ervaren, neemt de kans dat een advertentie positief wordt bevonden toe. Ten tweede is een advertentie op internet goedkoop of vrijwel gratis. Deze twee onderdelen gecombineerd met het feit dat advertenties een redactionele look & feel meekrijgen van webdesigners en tekstschrijvers zorgt ervoor dat het internet in de toekomst een nog grotere visvijver wordt voor consumenten en bedrijven.

Zoekmachine adverteren

Naast het plaatsen van advertorials op sites heeft u als onderneming ook de mogelijkheid om te adverteren binnen een zoekmachine. Voordelen van adverteren op deze manier zijn dat u zelf beslist op welke dagen en tijden uw advertentie zichtbaar is. Als u uw doelgroep kent is dit natuurlijk een uitgelezen kans om uw doelgroep te informeren over uw producten. Ten tweede is het mogelijk om via klikbare links snel terecht te komen op uw eigen website of webshop. U betaalt pas voor uw advertentie als er ook echt op uw advertentie geklikt wordt.

Opkomst van 'native ads'

Bij native ads gaat het om reclame zoals foto's en video's die zodanig onderdeel van een website zijn geworden dat zij door niemand als storend of herhalend worden bevonden. Er is bij dit soort reclame geen duidelijke scheiding meer tussen de content en het visuele aspect. Deze onderdelen zijn hierin met elkaar samengegaan. Consumenten willen geen grote hoeveelheden 'losgeslagen marketing' meer die helemaal los staat van een website en dit vertaalt zich ook in bestedingen. Dit gedrag laat zien dat consumenten klaar zijn voor de native ads waarbij een stuk exclusiviteit voor hen gewaarborgd is. Deze reclamevorm in opkomst geeft marketeers en andere professionals ook weer de mogelijkheid om een stuk creatiever met reclame om te gaan en nog beter in te spelen op de wensen en behoeften van de klant.

QR code

De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR meer

Google maps

Stel u bent kapper in Maastricht en u wilt graag dat mensen uw salon beter kunnen vinden via Google Maps. Uw kapsa meer

Gebruik twitter

Twitter is een mooie 'tool' om informatie te delen met uw klanten en overige volgers. Het is een opkomend meer