QR code

De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR ook gebruikt voor diverse andere doeleinden. Bent u als klant niet zeker van een bepaald product? Staat u in de winkel met een product in uw handen, en zou u toch liever wat meer informatie willen hebben? U kunt eenvoudig de QR code scannen en er opent zich automatisch een webpagina met de gewenste informatie. Misschien bent u nu wel geneigd om het product te kopen.

Bereik een grote doelgroep

QR codes hebben een grote aantrekkingskracht. Het is een kwestie van scannen en u krijgt meteen meer informatie. In sommige restaurants is het al mogelijk om de QR code te scannen en hierdoor de menukaart te bekijken. Maar is een QR code geschikt voor iedere doelgroep en voor ieder product? Stel dat uw doelgroep voor het overgrote deel bestaat uit mensen met een leeftijd van 50 jaar en ouder, dan is een QR code niet interessant en mist de communicatie op deze manier haar doel. Stel dat uw doelgroep voor het overgrote deel uit jongeren bestaat. Jongeren zijn tegenwoordig veelal in het bezit van een smartphone, dus in dat geval is een QR code een zeer geschikt middel om in te zetten bij de verkoop van uw product. Hou het bijvoorbeeld een beetje geheimzinnig bij het aanprijzen van uw product of verbindt de QR code aan een kortingsbon of ander voordeel.

De mogelijkheden omtrent de plaats van QR code

Een QR code kan worden ingezet op verschillende plaatsen. Een goede plek is bijvoorbeeld een plaats waar uw doelgroep samenkomt of tijd doorbrengt. Bus- en treinstations zijn uitermate geschikt wanneer uw doelgroep bestaat uit studenten of jongeren. Wanneer ze verveeld op hun vervoersmiddel staan te wachten, kijken ze al gauw om hun heen naar reclameposters. Mocht het product hen aanspreken, dan is de QR code snel gescand.

Test uw website

U gaat de QR code inzetten als verkoopmiddel en uw doelgroep is inmiddels helemaal ingelicht en overtuigd? Test of de internetpagina vanaf diverse smartphones, tablets en browsers werkt. Er is niets zo vervelend als een internetpagina die niet werkt en dit zal de verkoopcijfers absoluut niet ten goede komen.

Kracht van online adverteren

De kracht van een online advertentie of advertorial zit in twee aspecten. Ten eerste, een visuele advertentie word meer

Google + local

Google Places is officieel verhuisd naar Google+. Nu draait deze dienst onder de naam Google+Local. Volgens Google meer

Grenzen verleggen

Uw onderneming draait goed. U weet wat de klanten willen en bij ontstane problemen heeft u vaak een voor de hand l meer