Grenzen verleggen

Uw onderneming draait goed. U weet wat de klanten willen en bij ontstane problemen heeft u vaak een voor de hand liggende en passende oplossing. U kent de kneepjes van het vak en goede resultaten zijn binnen handbereik. Zou u willen dat u nóg groter wordt? Zou u een nieuwe doelgroep willen aanspreken of een grote klant binnenhalen om zo meer winst te maken?

Uit de comfortzone

Dat waar u goed in bent en waar u niet over hoeft na te denken, is de comfortzone. Binnen deze grenzen hoeft u niet te veranderen van filosofie. In deze zone blijven heeft dus ook een aantal voordelen. Helaas zit er ook een nadeel aan: binnen deze cirkel is er maar een beperkte mate van groei mogelijk. Het grote potentieel bevindt zich buiten deze zone, dus u zult uit de alledaagse routine moeten stappen. Door uit de comfortzone te stappen, begeeft u zich automatisch op glad ijs.

De weg naar Rome

Qua kwaliteiten en motivatie zit het goed. De eerste stap is dus gezet. Stap twee is het doel en dat heeft u reeds gesteld. Als derde komt dan het plan van aanpak. Liever in kleine stappen de grote vis binnenhalen? Of in één keer ophengelen? Maar nu: u staat nog op glad en dun ijs. In uw eentje de weg naar Rome bewandelen is moeilijk, maar met hulp van anderen gaat het beter. Maak moeilijke beslissingen, lastige vraagstukken of misschien zelfs wel fouten bespreekbaar. Ook hiermee kunt u uzelf blijven uitdagen om het beste uit uzelf te halen.

De eindstreep

Als u de eindstreep heeft gehaald kunt u zich afvragen: is het doel gerealiseerd? Is die nieuwe klant binnengehaald? Ga dan eens na hoe het u achteraf is bevallen. U heeft nu een aantal issues overwonnen en op sommige gebieden geïmproviseerd. Bovenal het belangrijkste: u heeft het onbekende bekend gemaakt.

Meer relevante bezoekers

Het vergroten van uw kansen in zoekmachines neemt enige tijd in beslag, maar het is wel erg effectief. Veel websit meer

De start als internetondernemer

De laatste jaren is het een veelbesproken onderwerp, de internet ondernemer. U kunt uw klanten van een afstand bed meer

QR code

De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR meer